Kvällsbloggning med Lina.

Har precis tagit en shot Cocillana, börjar känna mig lite groggy alltså. Nej, detta är inte alkohol utan hostmedicin. Dock har den ännu ingen vidare effekt, hostar så jag kiknar här.

Nog om detta. Sitter och lyssnar på Spotify, just nu Måns Zelmerlöw. Han är ganska bra faktiskt, inte alla låtar. Det känns som lite förbjudet att säga att någon annan än ens egna idol är bra i "Idol"-Sverige tycker jag. Borde det verkligen bli ändring på, för jag vet att det inte alls bara är jag som känner så. Dessutom är Måns och Darin inte ens konkurrenter egentligen, kanske lite grann men ändå inte särskilt mycket. Jag har en förklaring på det hela men den tänker jag inte dra!

Satt och bläddrade igenom tidningen Expressen som hastigast och fastnade för en artikel om just Spotify som går med väldigt stora förluster tydligen. Mindre än 10% är Premium-användare och det är ju därifrån de största intäkterna kommer. Knepigt! Om den tjänsten försvinner vet jag allvarligt talat inte vad jag tar mig till. Lyssnar på musik därifrån stora delar av dygnet.

En annan sak jag ska lyssna på är radioprogrammet Vaken i P3 som börjar några minuter efter tolvslaget. Det programmet har till viss del blivit ett litet problem för mig eftersom jag inte kan sova utan älskar stannar uppe för att lyssna på det. Ringer in så mycket människor som är intressanta att lyssna på tycker jag!

Har även matteboken (!!) här på sängbordet. Hur tänkte jag här? Jo, det är så att jag har lovat mig själv att plugga matte i två dagar nu men det har icke blivit av. Jag måste göra det nu. Det första jag ska göra imorgon bitti är att skutta in i duschen och bara ha en slapp dag utan matematik som jag verkligen inte tycker om. Då måste det göras nu! Så är det ju ur världen.

Har även min dagbok här bredvid mig som har hängt med hela högstadiet faktiskt. Jag skriver inte särskilt ofta men när jag gör det blir det oftast mycket. Har ju mina perioder när jag skriver lite grann då och då också. Behöver ju inte vara "idag har detta hänt och blablabla..." utan bara tankar rent allmänt och kanske en fin dikt, låttext eller så. Jag gillar låttexter väldigt mycket. Har blivit en hel del samlat i den där boken genom åren. Snart är högstadiet slut och då vet jag vem som kommer att gråta krokodiltårar! Men det ska jag inte tänka på nu, då kommer jag aldrig att kunna somna. Natti på er! /Lina
 
Take me as I am, take my life
I would give it all, I would sacrifice
Don't tell me it's not worth fighting for
I can't help it, there's nothing I want more
You know it's true
Everything I do, I do it for you

Kommentarer

♥ Skriv dina Najsiga komentarer här

♥ Vad heter du?
Kom ihåg mig?

♥ E-postadress: (Bara jag ser den)

♥ Har du en blogg?

♥ Vad har du på hjärtat?

Trackback