Stjärnan bloggar igen!

TJEEEENA, Lina här igen! Konverserade med Sara i telefonen för några minuter sedan. Hon är ute med tjejerna men jag är hemma idag, inte kul! I alla fall, hon tyckte att jag skulle göra ett roligt inlägg här på hennes blogg.

Jag tog mig en funderare... Vad är ett roligt inlägg? Jag kom fram till att jag ska tipsa er om saker att fördriva tiden med om ni bara är hemma denna kväll, eller kanske någon annan kväll.

• Förvandla dig till vampyr.
Du behöver lite speciellt smink som trockenpuder, vit créme och teaterblod. Det här är faktiskt ganska roligt, jag har gjort det idag! Då använde jag även mascara och rött läppstift som jag sedan hade teaterblod ovanpå. Jag hade även blodröda naglar vilket ger bättre effekt! Då har du även en hel del tid till att fördriva tiden på, det här sminket sitter nämligen väldigt bra. Alltså tar det lång tid att tvätta bort. Mitt smink är från Kicks så du kan ju kanske kolla om det här låter lockande.
 
• Något väldigt gott.
Om en halvtimme eller så är det helt okej att slå på en film. Men det är inte filmen som är höjdpunkten här. Nej, det är snackset som är... Skorpor med smör och coca-cola! Du bara måste äta det, jag lever på det på nätterna. Hehe, det var en liten hemlighet som jag börjat med för ett tag sen men nu vet ni! Joina mig, ni kommer bli fast.

• Gör en blogg.
Nu kanske det är så att du redan har en blogg. I så fall har du nu chansen att skriva ett lite extra tänkvärt inlägg, fixa designen eller... ja, vad handlar din blogg om? Gör den lite mer speciell så att den blir som du vill ha den! Min blogg, http://aboutlina.blogg.se/, skaffade jag främst för att få skriva av mig och inte för att få många läsare. Jag ville utveckla mitt sätt att skriva och jag ville lära mig lite om design och jag tycker om att fota. När jag skaffade min blogg hade jag ingen systemkamera men under tiden som gått har jag fått en och jag har nog utvecklats lite grann inom foto-fronten även om jag inte är någon mästerfotograf direkt. Det är riktigt roligt att gå tillbaka i arkivet och läsa vad man gjorde för exakt ett år sedan, hur man såg ut, hur man tänkte, hur man betedde sig, hur man mådde. Ett inlägg som jag skrivit för exakt ett år sedan kommer här.

"Tänkte bara önska en riktigt god jul! Haha, visst ser det verkligen ut som ett julkort? Men nej, den här bilden är från imorse. det är mycket snö här, och det ligger kvar på marken. Plötsligt känns det som att jag bor i norra Norrland.
Konstigt nog befinner jag mig faktiskt i mellersta Sverige. Det blåser jättemycket ute också, och snön faller fortfarande ner. Perfekt läge för en nörd som mig att sitta inne och mysa hela dagen, hehe. :) Ikväll blir det pizza, mums!"


Åtminstone jag märker att jag blivit annorlunda under det år som gått bara genom det där lilla inlägget. Det är ju roligt att se. Alltså: börja blogga!

• Upptäck ny musik.
Spotify måste ju verkligen vara en av de bästa musiktjänsterna. Slå dig ner och researcha efter lite ny och bra musik! Jag älskar att hitta bra låtar och jag älskar musik, mår så himla bra av att lyssna på massa musik!

• Ta en extra lång dusch.
Hur skönt är inte det? Helt awesome! Avsluta med att smörja in dig med en body lotion/butter.

Nu hoppas jag att det här blev ett underhållande inlägg. För säkerhets skull avslutar jag med lite roliga Youtube-klipp.
       
Förlåt men det här platsar! Mohahaha.

Nu ska jag äta mina skorpor!


Kommentarer

♥ Skriv dina Najsiga komentarer här

♥ Vad heter du?
Kom ihåg mig?

♥ E-postadress: (Bara jag ser den)

♥ Har du en blogg?

♥ Vad har du på hjärtat?

Trackback